Veerandsada kodumaist disaini- ja mööblifirmat tegid novembri lõpus Tokyos toimunud sisustusmessil ning Eesti disaini ja elustiili tutvustaval üritusel Yokohamas ja Osakas esimesed sammud Jaapani turule sisenemiseks, kirjutab detsembrikuu ÄripäevaSisustaja.
Esialgne kartus, et Eesti toodetel Jaapani täiuslikule turule asja pole, sai kummutatud. Esimesed sammud on tehtud ja tulemused sõltuvad meist endist. Endiselt peab panustama suhete arendamisele ning leidma võimalusi oma toodete hindade sobitamiseks konkurentsitihedale Jaapani turule,“ rääkis Eesti Disainerite Liidu esinaine Ilona Gurjanova, kel pikaajaline rahvusvaheliste projektide kogemus olemas.
Eksponentide hulgas oli kolm suurt mööbliettevõtet ning üle kahekümne disaineri oma väikefirmadega, nende hulgas Eesti Disaini Maja, kes esindas Jaapanis mitmeid disainibrände. Eesti elustiili tutvustava ürituse mõte tuli Eesti Disainerite Liidul. “Eesti disainereid oleme tutvustanud 16 riigis. Eksport on meie disaini väikefirmadele eluliselt oluline. Jaapani suunas olime juba vaadanud aastaid,” ütles Gurjanova.
Eesmärgiks majanduslikud ja kultuurilised koostöövormid
Külastuse peamine eesmärk oli mõistagi tutvustada Eestit ja Eesti disainerite loomingut, aga ka arendada erinevaid koostöövorme, alates kaubanduskokkulepetest ja lõpetades kultuuriturismiga. „Et Jaapanis kasvab huvi Põhja-Euroopa vastu ja nõudlus põhjamaiste disainitoodete järele, annab lootust, et ka Eestit aina rohkem külastatakse ning meie kvaliteettooted jaapanlastele osturõõmu pakuvad,“ rääkis Gurjanova. Eesti disaini tutvustavad üritused algasid juba Osakas. Euroopa ja Baltimaade festivali raames esitati jaapanikeelsete subtiitritega Reet Ausi dokumentaalfilmi “Moest väljas” ning Hankyu kaubamajas müüdi Eesti moeaksessuaare. Yokohama üritusel esines Mari Kalkun ning lisaks disaini ja toidu hüpikpoele toimusid seal ka lastele mõeldud töötoad.
„Tõdesime, et jaapanlastele on meie disain väga südamelähedane ja messil osalenud ettevõtjad said üle ootuste suure hulga ärikontakte nii Jaapani kui teiste Aasia riikide edasimüüjatelt,“ ütles disainiliidu esinaine. Selgus ka, et Balteco pisikesse vanni mahub kenasti kaks jaapanlast ja Toku sussid kõnetavad Jaapani turgu nii nime kui esemena. Pea kogu kollektsioon Aegaon käekellasid ehib nüüd Jaapani härrade randmeid ja Eesti disainerite ehted on kohe-kohe müügil Tokyo muuseumipoodides. „Saadud kogemuse ja tagasiside põhjal oleme veendunud, et lisaks IT-le ja e-residentsusele on Eesti visiitkaardiks ka meie disain ja elustiil,“ jääb Gurjanova kauge käiguga igati rahule.
Jaapanlaste pisikestesse kodudesse sobiv mööbel
Mauri Abner, Radis OÜ
Lisaks jaapanipärasele viisakusele olid mitmed messikülastajad siiralt vaimustatud Eesti disaini tasemest. Oma osa oli sellel ka Eesti ühtsel väljapanekul, mis mõjus väga hästi. Põhjamaine minimalistlik vormikeel ja naturaalsed materjalid tundusid neile vägagi huvi pakkuvat. Radise mööblivalikust tunti enim huvi PIX-seeria kummutite ja SIKSAK-riiulite vastu, mis peaksid olema piisava suurusega tooted Jaapani mitte väga suurtesse kodudesse. Lõime paar väga kasulikku kontakti Jaapani edasimüüjatega ning saime suure showroom’i Shanghaisse. Loodame, et mõned lepped jõuavad lähiajal ka reaalse koostööni.
Jaapani ja Eesti maitse-eelistused kattuvad paljuski
Leidsime edasimüüja Kristjan Rabi, Aegaon müügi- ja turundusjuht
Eestlasi ja jaapanlasi ühendab lihtsus, minimalism ja kõrged kvaliteedinõuded. Samas tundus olevat Eesti disainis jaapanlaste jaoks ka midagi eksootilist. Kohapeal saime kõik kinnitust, et Jaapani ja Eesti maitseeelistused disaini mõttes kattuvad üsna paljuski. Huvi oli suurem üsna mitme Eesti toote vastu, ka AEGAON võis tähelepanuga väga rahule jääda. Kui pidada silmas seda, et tulime tagasi kõigest ühe käekellaga, läks ju väga hästi. Usun, et eestlaste väljapanek eristus nutikusega. Suutsime kamba peale päris kenasti jaapanlasi üllatada – kes disaini, kes materjalivalikuga jne. AEGAON toodete puhul näis enim köitvat meie käekellade harjumuspärasest totaalselt erinev disain ja loomulikult mõne silmatorkavama mudeli suurus. Neile meeldis, et meie käekellad olid ühtaegu väga silmapaistvad, ent samas piisavalt viisakad ka ametlikuma riietusega sobitamiseks. Viimane on väga oluline, kuna meie hinnangul kandis 90 protsenti Tokyo meestest ülikonda ja Jaapanis on kõik tööriietuse etiketti puutuv üsna konkreetselt paigas, vähemalt selle koha pealt, mis on okei ja mis mitte. Puutusime kokku kolme ettevõttega, kellest ühega lõime õigupoolest juba Tokyos käed. Et selle ettevõtte soov oli saada teatud ajaks eksklusiivsed esindusõigused, siis oleme praegu n-ö äraootaval seisukohal, kuni selguvad ülejäänud kahe suurema ettevõtte soovid edasise koostöö kohta. Kindel on see, et meie käekellad uuel aastal tee Jaapani turule leiavad ja meie jaoks tasus külaskäik tõusva päikese maale kahtlemata ära.
Leidsime edasimüüja
Reet Aus, disainer
Messi üldmulje oli hea. Teiste eest on mul muidugi keeruline vastata, kuid meil läks üleootuste hästi. Saime kogu Jaapanit katva edasimüüja, mõned poed ja alustasime läbirääkimisi kahe suurema ettevõttega. Meie esimese külastuse kohta on see kõvasti rohkem, kui oleksime osanud eeldada.
Jaapanis käisid: JALG, Talken Design, Piret Loog, Softrend, LUM by Igor Volkov, Lisa Kröber, WOH, RADIS, Reet Aus, Tarmo Luisk, Johanna Tammsalu, uBent, Balteco, John Blunt / UneRuno, Jewellery For People, Kadi Veesaar, TOKU, Groveneer, Growert, Killud by Angela Orgusaar, DeMoog Design House, Kadri Kruus Design, Aegaon, Eesti Disaini Maja / Estonian Design House.
Eesti Disaini Päeval, 23.veebruaril, jõuab kultuurihuvilisteni ingliskeelne raamat Eesti disainielust välisajakirjaniku pilgu läbi – “Woods and the Sea: Estonian Design and the Virtual Frontier” Raamatu esitlus toimub R 23. veebruaril kl …
Räägi mõne sõnaga enda.. Olen lõpetanud Tartu Kunstikooli, nahadisaini eriala ja Eesti Kunstiakadeemia, moedisaini eriala. Mul on omanimeline rõivabränd VARKKI alates aastast 2010. VARKKI brändi iseloomustaksin lühidalt- modernne, minimalistlik ja …
Eesti disaini on märgatud! Esmakordselt võitsid eesti disainerid mainekal rahvusvahelisel disainikonkursil Red Dot: Product Design Award 2021 suisa kolm tootedisaini auhinda! Palju õnne võitjatele! Disainer Mihkel Masso ja lahingumeditsiini instruktor Rait Arro poolt väljatöötatud …
Kultuurkapitali disainipreemia 2013 võitis Matti Õunapuu/Stigo OÜ rollerStigo eest – ambitsioonika ja professionaalselt läbitöötatud disainilahenduse eest. Palju õnne! Loe Stigo kohta rohkem Eesti Disaini Lehest!
Äripäev: Jalg Jaapani ukse vahele
Veerandsada kodumaist disaini- ja mööblifirmat tegid novembri lõpus Tokyos toimunud sisustusmessil ning Eesti disaini ja elustiili tutvustaval üritusel Yokohamas ja Osakas esimesed sammud Jaapani turule sisenemiseks, kirjutab detsembrikuu Äripäeva Sisustaja.
Esialgne kartus, et Eesti toodetel Jaapani täiuslikule turule asja pole, sai kummutatud. Esimesed sammud on tehtud ja tulemused sõltuvad meist endist. Endiselt peab panustama suhete arendamisele ning leidma võimalusi oma toodete hindade sobitamiseks konkurentsitihedale Jaapani turule,“ rääkis Eesti Disainerite Liidu esinaine Ilona Gurjanova, kel pikaajaline rahvusvaheliste projektide kogemus olemas.
Eksponentide hulgas oli kolm suurt mööbliettevõtet ning üle kahekümne disaineri oma väikefirmadega, nende hulgas Eesti Disaini Maja, kes esindas Jaapanis mitmeid disainibrände. Eesti elustiili tutvustava ürituse mõte tuli Eesti Disainerite Liidul. “Eesti disainereid oleme tutvustanud 16 riigis. Eksport on meie disaini väikefirmadele eluliselt oluline. Jaapani suunas olime juba vaadanud aastaid,” ütles Gurjanova.
Eesmärgiks majanduslikud ja kultuurilised koostöövormid
Külastuse peamine eesmärk oli mõistagi tutvustada Eestit ja Eesti disainerite loomingut, aga ka arendada erinevaid koostöövorme, alates kaubanduskokkulepetest ja lõpetades kultuuriturismiga. „Et Jaapanis kasvab huvi Põhja-Euroopa vastu ja nõudlus põhjamaiste disainitoodete järele, annab lootust, et ka Eestit aina rohkem külastatakse ning meie kvaliteettooted jaapanlastele osturõõmu pakuvad,“ rääkis Gurjanova. Eesti disaini tutvustavad üritused algasid juba Osakas. Euroopa ja Baltimaade festivali raames esitati jaapanikeelsete subtiitritega Reet Ausi dokumentaalfilmi “Moest väljas” ning Hankyu kaubamajas müüdi Eesti moeaksessuaare. Yokohama üritusel esines Mari Kalkun ning lisaks disaini ja toidu hüpikpoele toimusid seal ka lastele mõeldud töötoad.
„Tõdesime, et jaapanlastele on meie disain väga südamelähedane ja messil osalenud ettevõtjad said üle ootuste suure hulga ärikontakte nii Jaapani kui teiste Aasia riikide edasimüüjatelt,“ ütles disainiliidu esinaine. Selgus ka, et Balteco pisikesse vanni mahub kenasti kaks jaapanlast ja Toku sussid kõnetavad Jaapani turgu nii nime kui esemena. Pea kogu kollektsioon Aegaon käekellasid ehib nüüd Jaapani härrade randmeid ja Eesti disainerite ehted on kohe-kohe müügil Tokyo muuseumipoodides. „Saadud kogemuse ja tagasiside põhjal oleme veendunud, et lisaks IT-le ja e-residentsusele on Eesti visiitkaardiks ka meie disain ja elustiil,“ jääb Gurjanova kauge käiguga igati rahule.
Jaapanlaste pisikestesse kodudesse sobiv mööbel
Mauri Abner, Radis OÜ
Lisaks jaapanipärasele viisakusele olid mitmed messikülastajad siiralt vaimustatud Eesti disaini tasemest. Oma osa oli sellel ka Eesti ühtsel väljapanekul, mis mõjus väga hästi. Põhjamaine minimalistlik vormikeel ja naturaalsed materjalid tundusid neile vägagi huvi pakkuvat. Radise mööblivalikust tunti enim huvi PIX-seeria kummutite ja SIKSAK-riiulite vastu, mis peaksid olema piisava suurusega tooted Jaapani mitte väga suurtesse kodudesse. Lõime paar väga kasulikku kontakti Jaapani edasimüüjatega ning saime suure showroom’i Shanghaisse. Loodame, et mõned lepped jõuavad lähiajal ka reaalse koostööni.
Jaapani ja Eesti maitse-eelistused kattuvad paljuski
Leidsime edasimüüja Kristjan Rabi, Aegaon müügi- ja turundusjuht
Eestlasi ja jaapanlasi ühendab lihtsus, minimalism ja kõrged kvaliteedinõuded. Samas tundus olevat Eesti disainis jaapanlaste jaoks ka midagi eksootilist. Kohapeal saime kõik kinnitust, et Jaapani ja Eesti maitseeelistused disaini mõttes kattuvad üsna paljuski. Huvi oli suurem üsna mitme Eesti toote vastu, ka AEGAON võis tähelepanuga väga rahule jääda. Kui pidada silmas seda, et tulime tagasi kõigest ühe käekellaga, läks ju väga hästi. Usun, et eestlaste väljapanek eristus nutikusega. Suutsime kamba peale päris kenasti jaapanlasi üllatada – kes disaini, kes materjalivalikuga jne. AEGAON toodete puhul näis enim köitvat meie käekellade harjumuspärasest totaalselt erinev disain ja loomulikult mõne silmatorkavama mudeli suurus. Neile meeldis, et meie käekellad olid ühtaegu väga silmapaistvad, ent samas piisavalt viisakad ka ametlikuma riietusega sobitamiseks. Viimane on väga oluline, kuna meie hinnangul kandis 90 protsenti Tokyo meestest ülikonda ja Jaapanis on kõik tööriietuse etiketti puutuv üsna konkreetselt paigas, vähemalt selle koha pealt, mis on okei ja mis mitte. Puutusime kokku kolme ettevõttega, kellest ühega lõime õigupoolest juba Tokyos käed. Et selle ettevõtte soov oli saada teatud ajaks eksklusiivsed esindusõigused, siis oleme praegu n-ö äraootaval seisukohal, kuni selguvad ülejäänud kahe suurema ettevõtte soovid edasise koostöö kohta. Kindel on see, et meie käekellad uuel aastal tee Jaapani turule leiavad ja meie jaoks tasus külaskäik tõusva päikese maale kahtlemata ära.
Leidsime edasimüüja
Reet Aus, disainer
Messi üldmulje oli hea. Teiste eest on mul muidugi keeruline vastata, kuid meil läks üleootuste hästi. Saime kogu Jaapanit katva edasimüüja, mõned poed ja alustasime läbirääkimisi kahe suurema ettevõttega. Meie esimese külastuse kohta on see kõvasti rohkem, kui oleksime osanud eeldada.
Jaapanis käisid: JALG, Talken Design, Piret Loog, Softrend, LUM by Igor Volkov, Lisa Kröber, WOH, RADIS, Reet Aus, Tarmo Luisk, Johanna Tammsalu, uBent, Balteco, John Blunt / UneRuno, Jewellery For People, Kadi Veesaar, TOKU, Groveneer, Growert, Killud by Angela Orgusaar, DeMoog Design House, Kadri Kruus Design, Aegaon, Eesti Disaini Maja / Estonian Design House.
Related Posts
Raamatuesitlus: “Woods and the Sea: Estonian Design and the Virtual Frontier”
Eesti Disaini Päeval, 23.veebruaril, jõuab kultuurihuvilisteni ingliskeelne raamat Eesti disainielust välisajakirjaniku pilgu läbi – “Woods and the Sea: Estonian Design and the Virtual Frontier” Raamatu esitlus toimub R 23. veebruaril kl …
Meet the Designer: Jaana Varkki
Räägi mõne sõnaga enda.. Olen lõpetanud Tartu Kunstikooli, nahadisaini eriala ja Eesti Kunstiakadeemia, moedisaini eriala. Mul on omanimeline rõivabränd VARKKI alates aastast 2010. VARKKI brändi iseloomustaksin lühidalt- modernne, minimalistlik ja …
Erakordselt hea päev Eesti disaini ajaloos!
Eesti disaini on märgatud! Esmakordselt võitsid eesti disainerid mainekal rahvusvahelisel disainikonkursil Red Dot: Product Design Award 2021 suisa kolm tootedisaini auhinda! Palju õnne võitjatele! Disainer Mihkel Masso ja lahingumeditsiini instruktor Rait Arro poolt väljatöötatud …
Kultuurkapitali disainipreemia 2013 Matti Õunapuule!
Kultuurkapitali disainipreemia 2013 võitis Matti Õunapuu/Stigo OÜ rollerStigo eest – ambitsioonika ja professionaalselt läbitöötatud disainilahenduse eest. Palju õnne! Loe Stigo kohta rohkem Eesti Disaini Lehest!