Harri Ehrlichi tee disaneri ametini polnud sirgjooneline ega loogiline. Pöördelisena toob mees välja hetke, kui ta inseneridiplomi kättesaamisel nägi 1985. aasta trükist „ERKI DISAIN“, kus oli põhiliselt firmagraafika. See tundus talle niivõrd äge, et sellest hetkest oli tegu „müüdud mehega“.
Räägi mõne sõnaga endast..
“Olen sündinud, kasvanud, koolis käinud Tartus. Lõpetanud Tartus EPA kooli vesiehituse-hüdromelioratsiooni erialal. Disainiõpingud Eesti Kunstiakadeemias möödusid turbulentsete üheksakümnendate esimeses pooles. Paberite järgi olen graafiline disainer. On õnnestunud end täiendada Saksamaal, Halles, Hochschule für Kunst und Design.
Hetkel töötan Baltecos in-housedisainerina, mis võimaldab mul teha üheaegselt nii graafilist, kui ka tootedisaini. Leian, et iga toode peaks pakkuma teatud esteetilist elamust. Funktsionaalsus, ergonoomilisus, keskkonnasäästlikkus – need on samuti tähtsad, aga tõsi on see, et kui tootel välimust pole, siis disainist me ju suurt ei räägi.
Krestomaatiline (hea) disaini põhitõde “Less is More” on kindlasti omal kohal ka täna, aga varem või hiljem tekib sellele vastuväide “Less is a Bore“. Üritan teha asju nii, et “Less” jääks alles, kuid samas ei oleks disain ka nii “Bore“. Red Dot auhindu pole õnnestunud saada, aga tõele au andes pole ühtegi asja selleks veel esitanud ka. Eesti tooted disaini auhinna BRUNO nominentide hulka olen ikka paar-kolm korda kuulunud.”
Kuidas leidsid tee disainini..
Tee disaineri erialani pole olnud eriti sirgjooneline ega loogiline. Jutt läheks liiga pikaks, kui kõike seletada, aga peale inseneridiplomi kättesaamist mäletan üht hetke, mis osutus pöördeliseks. Nimelt näitas keegi mulle 1985. aasta trükist “ERKI DISAIN”, kus oli põhiliselt firmagraafika. See tundus nii äge, et sellest hetkest olin ma müüdud mees.
Millest koosneb sinu tänane argipäev..
Ärgipäev on küllaltki rutiinirohke. Tavapärasel tööajal (8-17) tegelen enamasti nö. graafilise disainiga (firma kohustused, jne). Huvitavaks läheb päev harilikult õhtul peale kella viit, – siis saab hakata tegelema autoridisainiga. Autoridisain on paratamatult suuresti käsitööstuslik. Kuna olen loomult käsitööline, siis selles suhtes on asjad kenasti paika loksunud. Käeline tegevus on ühtlasi palsam hingele.
Kellega Eestidisaineritest tunduks sulle põnev koostööd teha..
See on pagana keeruline küsimus, sest hea koostöö sõltub väga paljudest nüanssidest. On üks tegija keda olen juba pikka aega respekteerinud: Anu Samarüütel-Long.
Oleksin tahtnud ise olla … disaini autor.
Istevann “Mastello”, mille autor on Mario Ferrarini (pildil all). Samalaadseid kavandeid on ka Baltecos laual olnud, aga itaallased jõudisd ette – nagu ikka! Naoto Fukasawa töödest on palju selliseid, mida oleks tahtnud ka ise teha.
Mõni huvitav või eriline fakt sinu kohta..
Tõestisündinud lugu. Olin Baltecos valmis saanud oma esimese vanni. Vann oli Eesti Ehitab näitusel väljas koos teiste toodetega. Kutsusin vaatama ka abikaasa koos lastega. Ikkagi tähtis hetk. Ta tuli vanni juurde ja küsis: no mis sa siin siis disainisid, kas selle augu või? Sellest ajast olen ma nö. augudisainer.
Mida soovitaksid 20-aastasele Harrile..
20-aastane mina…ei soovita tal üle mõelda (üle disainida). Kunagi ültes Bruno Tomberg ühes oma loengus, et mõnikord tähendab disainimine hoopis disaini vähemaks võtmist. Tol hetkel ei saanud ma sellest täpselt aru, aga nüüdseks on see teadmine ammu kinnistunud.
Mõttetera, mis elus kannab..
Vana idamaade mõttetera ütleb: hädad algavad sellest, et rääkijad ei tea ja teadjad ei räägi. Maailm oleks kindlasti parem paik elamiseksigas mõttes, kui rääkijad rohkem teaks ja teadjad rohkem räägiks.
Kultuurisoovitus..
Alternatiivne popmuusika on pikka aega olnud minu elu lahutamatu osa. Eestist võib sellest vallast esile tuua Vaiko Epliku loomingu. Teiseks soovitan lugeda hea huumoriga kirjutatud raamatuid Jonas Jonassoni sulest. Näiteks: “101-aastane, kes mõtles liiga palju”.
Harri loominguga saab lähemalt tutvuda Eesti Disani Maja showroomis või veebipoes:www.estoniandesignhouse.ee
Eesti Disaini Maja ja kohalikud disainerid ühendavad jõud, et toetada Ukrainat! Solarise showroomis on avatud müügiala, kus sini-kollasega märgitud toodete müügisummast annetame 100% Ukraina toetuseks. Esimene annetusmüük toimub …
Sotsiaalse jätkusuutlikkuse eest seisev moelooja KJA avas Eesti Disaini Majas hüpikpoe! Noor talent Karl Joonas Alamaa, kelle kollektsiooni kandvaks ideeks on, et ühel päeval ei räägitaks enam meeste- või naistemoest, …
Kultuurkapitali disainipreemia 2013 võitis Matti Õunapuu/Stigo OÜ rollerStigo eest – ambitsioonika ja professionaalselt läbitöötatud disainilahenduse eest. Palju õnne! Loe Stigo kohta rohkem Eesti Disaini Lehest!
Vastab Toivo Raidmets 1) Mis oli Sinu esimene päris töökoht? Kuidas leidsid tee disainini? Tartu Mööblikombinaat TARMEKO. 2) Mis Sa täna teed? Millest enamasti Sinu päev koosneb? Pisiasjadest. Sisustan praegu …
Meet the Designer: Harri Ehrlich
Harri Ehrlichi tee disaneri ametini polnud sirgjooneline ega loogiline. Pöördelisena toob mees välja hetke, kui ta inseneridiplomi kättesaamisel nägi 1985. aasta trükist „ERKI DISAIN“, kus oli põhiliselt firmagraafika. See tundus talle niivõrd äge, et sellest hetkest oli tegu „müüdud mehega“.
Räägi mõne sõnaga endast..
“Olen sündinud, kasvanud, koolis käinud Tartus. Lõpetanud Tartus EPA kooli vesiehituse-hüdromelioratsiooni erialal. Disainiõpingud Eesti Kunstiakadeemias möödusid turbulentsete üheksakümnendate esimeses pooles. Paberite järgi olen graafiline disainer. On õnnestunud end täiendada Saksamaal, Halles, Hochschule für Kunst und Design.
Hetkel töötan Baltecos in-house disainerina, mis võimaldab mul teha üheaegselt nii graafilist, kui ka tootedisaini. Leian, et iga toode peaks pakkuma teatud esteetilist elamust. Funktsionaalsus, ergonoomilisus, keskkonnasäästlikkus – need on samuti tähtsad, aga tõsi on see, et kui tootel välimust pole, siis disainist me ju suurt ei räägi.
Krestomaatiline (hea) disaini põhitõde “Less is More” on kindlasti omal kohal ka täna, aga varem või hiljem tekib sellele vastuväide “Less is a Bore“. Üritan teha asju nii, et “Less” jääks alles, kuid samas ei oleks disain ka nii “Bore“. Red Dot auhindu pole õnnestunud saada, aga tõele au andes pole ühtegi asja selleks veel esitanud ka. Eesti tooted disaini auhinna BRUNO nominentide hulka olen ikka paar-kolm korda kuulunud.”
Kuidas leidsid tee disainini..
Tee disaineri erialani pole olnud eriti sirgjooneline ega loogiline. Jutt läheks liiga pikaks, kui kõike seletada, aga peale inseneridiplomi kättesaamist mäletan üht hetke, mis osutus pöördeliseks. Nimelt näitas keegi mulle 1985. aasta trükist “ERKI DISAIN”, kus oli põhiliselt firmagraafika. See tundus nii äge, et sellest hetkest olin ma müüdud mees.
Millest koosneb sinu tänane argipäev..
Ärgipäev on küllaltki rutiinirohke. Tavapärasel tööajal (8-17) tegelen enamasti nö. graafilise disainiga (firma kohustused, jne). Huvitavaks läheb päev harilikult õhtul peale kella viit, – siis saab hakata tegelema autoridisainiga. Autoridisain on paratamatult suuresti käsitööstuslik. Kuna olen loomult käsitööline, siis selles suhtes on asjad kenasti paika loksunud. Käeline tegevus on ühtlasi palsam hingele.
Kellega Eesti disaineritest tunduks sulle põnev koostööd teha..
See on pagana keeruline küsimus, sest hea koostöö sõltub väga paljudest nüanssidest. On üks tegija keda olen juba pikka aega respekteerinud: Anu Samarüütel-Long.
Oleksin tahtnud ise olla … disaini autor.
Istevann “Mastello”, mille autor on Mario Ferrarini (pildil all). Samalaadseid kavandeid on ka Baltecos laual olnud, aga itaallased jõudisd ette – nagu ikka! Naoto Fukasawa töödest on palju selliseid, mida oleks tahtnud ka ise teha.
Mõni huvitav või eriline fakt sinu kohta..
Tõestisündinud lugu. Olin Baltecos valmis saanud oma esimese vanni. Vann oli Eesti Ehitab näitusel väljas koos teiste toodetega. Kutsusin vaatama ka abikaasa koos lastega. Ikkagi tähtis hetk. Ta tuli vanni juurde ja küsis: no mis sa siin siis disainisid, kas selle augu või? Sellest ajast olen ma nö. augudisainer.
Mida soovitaksid 20-aastasele Harrile..
20-aastane mina…ei soovita tal üle mõelda (üle disainida). Kunagi ültes Bruno Tomberg ühes oma loengus, et mõnikord tähendab disainimine hoopis disaini vähemaks võtmist. Tol hetkel ei saanud ma sellest täpselt aru, aga nüüdseks on see teadmine ammu kinnistunud.
Mõttetera, mis elus kannab..
Vana idamaade mõttetera ütleb: hädad algavad sellest, et rääkijad ei tea ja teadjad ei räägi. Maailm oleks kindlasti parem paik elamiseksigas mõttes, kui rääkijad rohkem teaks ja teadjad rohkem räägiks.
Kultuurisoovitus..
Alternatiivne popmuusika on pikka aega olnud minu elu lahutamatu osa. Eestist võib sellest vallast esile tuua Vaiko Epliku loomingu. Teiseks soovitan lugeda hea huumoriga kirjutatud raamatuid Jonas Jonassoni sulest. Näiteks: “101-aastane, kes mõtles liiga palju”.
Harri loominguga saab lähemalt tutvuda Eesti Disani Maja showroomis või veebipoes: www.estoniandesignhouse.ee
Related Posts
Eesti Disaini Majas avatakse annetusmüük Ukraina toetuseks!
Eesti Disaini Maja ja kohalikud disainerid ühendavad jõud, et toetada Ukrainat! Solarise showroomis on avatud müügiala, kus sini-kollasega märgitud toodete müügisummast annetame 100% Ukraina toetuseks. Esimene annetusmüük toimub …
Meet the Designer: Karl Joonas Alamaa
Sotsiaalse jätkusuutlikkuse eest seisev moelooja KJA avas Eesti Disaini Majas hüpikpoe! Noor talent Karl Joonas Alamaa, kelle kollektsiooni kandvaks ideeks on, et ühel päeval ei räägitaks enam meeste- või naistemoest, …
Kultuurkapitali disainipreemia 2013 Matti Õunapuule!
Kultuurkapitali disainipreemia 2013 võitis Matti Õunapuu/Stigo OÜ rollerStigo eest – ambitsioonika ja professionaalselt läbitöötatud disainilahenduse eest. Palju õnne! Loe Stigo kohta rohkem Eesti Disaini Lehest!
Meet the Designer: Toivo Raidmets
Vastab Toivo Raidmets 1) Mis oli Sinu esimene päris töökoht? Kuidas leidsid tee disainini? Tartu Mööblikombinaat TARMEKO. 2) Mis Sa täna teed? Millest enamasti Sinu päev koosneb? Pisiasjadest. Sisustan praegu …